Monday, September 15, 2008

anak kucing

16th!!
its public holiday! patutlah bising betul di rumah-rumah jiran. ramai orang mau mindahu, my mom pun join sekali pigi mitatabang. alahai... janganlah dorang panggil sy. tidak tahan matahari sudah ni (malu kalau tetiba terpengsan di idohuon).

noon mau hantar si Sael pigi taxi station untuk balik KK (kelupaan sy, not everbody cuti seminggu-minggu di rumah) and hantar si Kiris balik dia punya hostel. bisuk school bah pula... alahai (baru kira mau pigi mandi-manda di Poring bisuk) kasi jalan sajalah, sepa-sepa ada di rumah. gembira betul balik rumah sampai tidak tau mau buat apa..

ooo... perubahan d rumah, ada 2 anak kucing (si BULAN and si BINTANG) kembar dorang ni.. sma saja semua kecuali keberatan dorang (bintang berat dari si bulan) tidak taulah macamana dorang d rumah kasi nama (ada perkembangan sudah dari sistem penamaan dorang dulu... adakah anak jiran saya kasi nama puppy kami dulu si LIMAU KAPAS and my dad agreed with that name?!) and ya... nama tu melekat juga sama si LIMAU KAPAS. btw, anak jiran sy tu, kasi nama anjing and kucing dia DORAEMON and POWER RANGER (berabis sudah saya kasi tau dia, DORAEMON tu nama kucing.. tapi dia bilang itu yang di TV.. yang ini anak anjing dia) bah ok jugalah tu alasan, umur dia pun baru 5 tahun.

sy pigi tangkap dulu tu c bulan sama bintang mau ambil gambar kasi letak sini. (mom sy bising sudah memiara kucing di rumah, tapi my youngest sis nangis2 minta. bah dibagi juga... mom juga yang kasi makan durang c kittens tu sy nampak....)

its good to be home....

2 comments:

Bambangan @ Ony said...

Poring!... nah siorang ada pi sana tu bulan lalu emm kalau inda silap pada 23hb selepas saja itu SYD sebab Ranau jadi tuan tanah opsss tuan rumah begia SYD kali ke 2..... best juga ni mandi air sejuk (sebab mandi di kulam yg sejuk).... emm jadi korang ada lah kunun p mandi? jan kama bawa tu c bulan sama c bintang, nanti ketu*&^%%^*an pula... opsss sia cakap pa ni? ya lah takkan mau rebus c bulan dan bintang di hot spring....

kukuanga said...

bisuk baru pigi.. tinguklah kalau x hujan.. hari2 ni hujan sini. macam bikin sakit juga tu kalau pigi mandi hujan. jan risau.. c bulan bintang tidak dibenarkan pigi.. nanti mahal pula membayar tikit masuk dorang..