Sunday, July 26, 2009

minggu akhir julai

beliau sedang berkabung kerana baru menyedari diri telah dilanda penumpukan lemak yang tidak terkawal sekitar abdomen dan penimbulan garis-garis putih selulit yang sangat menjelikan. kebetulan pula, minggu ini, beliau akan menghadapi audit dalaman untuk ISO dan mesyuarat pembentukan JSU peperiksaan yang rasa-rasanya beliau pun kurang pasti pembikinannya. beliau juga ada 14 jam kuliah minggu ini, 4 set soalan formatif untuk disiapkan. beliau baru berfikir.. mampos!

beliau sedang berfikir "what's for breakfast?". iya lah tu, untuk orang yang berkabung. she'll be fine.



22 comments:

jenkays said...

SAYA TELAH MAKAN NASI AYAM FOR BREAKFAST...!! TURUT MERASAKAN APA YANG BELIAU RASAKAN..!!

kukuanga said...

berita ini akan dikirimkan pada beliau. beliau menjadi panik kerana perut yang buncit menyebabkan orang lain menyangka yang bukan-bukan. dan, beliau gagal menyangkal nasi lemak di pagi yang mulia ini. kecundang lagi.

jenkays said...

takpa2..sama la kita tunjukkan kemajuan di tengah2 itu! wakakaka..saya bermula dengan hasrat makan nasi lemak tapi akhirnya kecundang kepada nasi ayam...
now i wonder wat's for lunch :P

Dy said...

hiakhiak... i luuuvvv this entry. hiakhiak... *but tia pandai sambung* :P

togou... lunbawang food this weekend! - ada lunbawang fmly day - we can drop by for the food (duduk duduk keliling tikar ala kampung style!)

kukuanga said...

but, really jen. beliau cakap, beliau bosan dengan bentuk yang solid bulat gitu...(ala-ala menyanyi lagu amelina, "aku bosan, bosan, pada dirimu..)

astaga Dy... temptation.

Dy said...

it's the carb people... the carb... cut the rice totally off the menu... (hehehe.. yeah rite *rolls on eyes to self*)

Jane, bukan kita sudah tunda 2 kali kah cutting the carb that? hehehe... ok... start 1st aug - ALAMAK!!!! 1st aug tu lbwg fmly day.. ada nasi bungkus!!!

jenkays said...

aku sudah campak keluar smua hasrat utk buang kan carbs...seems like azam june aku sudah mati terkubur..lets make the appoinment next year lah...aku mo enjoy this year..aku mo ENJOY this year!!!!!!!!!!!!!!..apsal aku ni?? gila sudah hari ni gila2222222222222...

*terus lari p blog sendiri...

Dy said...

wakakakkaka... sot kawan aku... :P

mai aku lari p ur blog pulak now :P

kukuanga said...

yup.. its the carb. beliau sebenarnya telah berjaya membaca buku berkaitan diet dan kombinasi makanan yang tidak akan terlalu membuncitkan.tapi, beliau nampaknya telah gagal menyambungkan wayar dari otak ke hati dan perut. gagal lagi (nah.. lagu si stacy "gagal lagi...")

fail!

Dy, beliau telah memaklumkan untuk turut dijemput ke pesta makanan lunbawang. pasti menyelerakan gitu.

jenkays said...

adakah nasi bungkus dan baboy kicap di serve pada hujung minggu ni...??

wil_phil said...

saya pun sama ngan beliau ni...

kerja JKP melambak... aduii... sama jgk macam beliau yg bz ngan ISO... adui... gara2 aku jgk yg ISO....adui...

kirim salam ngan Beliau...

kukuanga said...

jen.. sudah semestinya ada. baboy pelbagai perasa. ahaks! as if sy makan kan?

wil_phil,
dengan penuh harapan, banyak kerja akan menyebabkan kekurusan dramatik. alahai... beliau terpaksa keep on dreaming lah ni. ya. beliau mengirimkan salam kembali.

jenkays said...

Dgn byk kerja maksud nya seiring dgn byk makan juga kan..!! biasa lah kalo kerja gobermen ni...kerja2 makan tetap ada...

Hari ini hari selasa...Hari ini saya makan Nasi goreng kampung...!! Beliau macam mana??

kukuanga said...

jen, dimaklumkan,
beliau telah berjaya makan cocktail pudding dan berkeping-keping cheese biscuits yang super enak!

tadi, beliau berhajat untuk makan kolok mee. tapi terbatal kerana rupanya beliau ada kuliah sepanjang pagi. bersambung ke pukul 2-5 petang. hari ini hebat sekali!

wil_phil said...

Beliau mau mkn kolek mee apa???

Ah Lok ka???

kasi tau sm beliau saya mau join...

Night said...

waduh..mau interrupt tp no komen..yang pasti asarap na leechon di tagaytay mare..asarap... ;)

kukuanga said...

tagaytay tempat ko karoke lah nite.. pa bah tu nama baboy district tu... aduhai.. i miss manila. pare, ko ni kan!

jenkays said...

City of lechon bah tu...tagaytay tu tempat ko curi2 makan 4 pisang goreng sarap tu nite hehehee...

I MISS MANILA TOO.. LET"S DO IT AGAIN!!!!!!!!!!!

ppong said...

Kepada beliau. Kalau ada kesedaran tentang tompokan lemaks tu, baik lah untuk dipikir2kan. Tapi oleh karana sambungan otak n perut sot, terus kan lah hidup dengan keadaan sekarang tanpa malu2.

Kalau beliau gundah dulana, datang la KK. kita p SOPING!!!! tiada kawan baaaaa..

jenkays said...

ya ya...lydia..lydia..lydia...i miss that times...hahaha...satu manila tau nama ko lydia..!!

pong apa jadi ni...tidak mungkin sudah lah size 40 aku tu..!! makin besar lah ni dari ko jumpa hari tu..!

kukuanga said...

oi palui!
busted sudah my penyamaran.. astaga. lydia, lydia.

jenkays said...

eh ada penyamaran kah...?bah kita wujud kan balik lah nama itu di jakarta pulak..! lydia..lydia...
eh kelantan lah dulu..!!
lydia..lydia..aku mo enjoy berabis di kelantan lydia..!!